Motto:
Medicii nu greşesc, doar pacienţii ori înţeleg ceva greşit ori reacţionează greşit la un tratament corect!?
(Principiul de bază al medicinei moderne sau în curând)

Monday, January 18, 2010

12) Variaţiuni pe aceiaşi temă, ţinuta medicală

Cum zicea Carageale? E frumoasă, e sublimă dar lipseşte ce desăvârşire? Să declar asta aşa cum am citat ar fi exagerat şi nedrept cu toate că . . . pentru unele cazuri se potriveşte de minune şi depinde doar la ce te referi. În cadrul multelor bucurii "tematice" de care am avut personal parte şi ca atare am putut savura din plin în anul ce a trecut este de categorisit şi cea cu programarea la operaţia de Bypass.
Uite că aşa se face că am fost programat ca pe 16 Decembrie să mă prezint la spital pentru "marele pas", Bypass am vrut să spun. Pentru asta am fost convocat , cam cu 10 zile înainte, la o convorbire pregătitoare. Ca norocul că a venit cu mine şi soţia care a luat parte la toate discuţiile că şi de nu aş fi făcut asta NU credea că toate au decurs aşa cum relatez eu, ar fi zis că sunt doar poveşti de om răuvoitor!? Dar care e treaba? După ce am refăcut dosarul cu datele aduse toate "la zi" am mers la numita convorbire, aici a venit o doctoriţă, "Oberarzt", cu dosarul meu sub braţ, l-a aruncat cu emfază şi multă superioritate pe masă şi a început să vocifereze cum că ce e porcăria asta în care nimeni (mai ales dacă NU s-a uitat înainte ce conţine dosarul şi cum şi de ce paginile sunt sortate într-un anume fel) nu pricepe nimica, ce harababură este asta (că dacă nu s-a uitat în prealabil NU avea cum să ştie). . . A chemat doamna de la birou şi a făcut-o pe asta (cu totul pe nerdrept) "albie de porci" nu alta. Da, dosarul avea o particularitate despre care dacă "Doamna Oberarzt" s-ar fi informat la vreme ar fi ştiut şi totul ar fi fost în regulă numai că închipuirea, îngâmfarea, superficialitatea, ignoranţa şi aroganţa personală/profesională. . . Treaba e că în dosarul cu pricina se aflau documente în dublu exemplar, din Ianuarie şi din Decembrie 2009, adică de la "prima înfăţişare" care m-a dus la tratarea unei Leucemii şi a fost întreruptă ca atare şi de la a doua, cea actuală!? Am fost la un pas de a interveni deoarece consider a fi cea mai mare mitocănie şi nesimţire de prost gust, chiar dacă vine din partea unui "semizeu în alb" sau poate mai ales de acea, să faci troacă de porci un subaltern în faţa unui străin de "firmă"!? Indiferent de motiv, chiar dacă ai dreptate dar mai ales dacă NU ai. Este doar o dovadă de micime omenească, profesională, lipsă crasă de educaţie, nesimţire şi mitocănie şi cum o mai doriţi dar toate numai calităţi doar demne de milă şi care te pot doar pune pe gânduri.
După această scenă a adunat hârtiile de pe masă şi i le-a pus în braţe "vinovatei"!? A mai spus două vorbe total neutre şi ne-a concediat!? NIMIC despre si/sau în legătură cu operaţia sau despre aceasta, NIMICA!?
Dar să vezi minune, cu vre-o 3 zile înainte de termenul de operaţie mă sună "bestia de inteligenţă" şi mă întreabă dacă mi s-a spus(observaţi tonul neutru de vreme ce EA ar fi trebuit să facă asa) că trebuie să nu mai iau fluidificatorii de sânge şi de când!? Păi numai de asta NU a avut timp că doar a trebuit s-o facă albie de porci pe doamna ce a întocmit dosarul!? Urmarea? O mică amânare de termen cu numirea a ce şi când sau/şi de când trebuie făcut!?
Face o asemenea ţinută generală parte din normalitatea ţinutei unui cadru medical cu pregătire şi titluri academice? Este aşa ceva ceva demn de a fi lăudat sau poate şi respectat? Ca pacient poţi avea încredere în asemenea arătări?

No comments:

Post a Comment