Motto:
Medicii nu greşesc, doar pacienţii ori înţeleg ceva greşit ori reacţionează greşit la un tratament corect!?
(Principiul de bază al medicinei moderne sau în curând)

Thursday, April 29, 2010

15) Cu tot regretul . . .

. . . trebuie din nou să recunosc că iar am dreptate când vorbesc despre unele lucruri a căror numire aici iar nu va fi pe placul unei anume categorii de "meseriaşi"!? Spun asta deoarece pe timp ce trece pot doar să constat tot mai des că o mult prea mare parte a personalului medical s-a degradat la nivelul de "meseriaşi rutinieri" şi asta în sensul rău al cuvântului, adică la personal echivalent celui care execută diverse operaţii banale de redusă responsabilitate şi o fac ca atare.

După o noapte febrilă în care am beneficiat de asistenţă cu adevărat "jos pălăria", pentru a nu îmi imagina eu prea multe legat de această constatare iată că a trebuit să vină iar şocul adevărului!? Dimineaţa o blondă grăsulie cu graţia unui şifonier lat si agilitatea unui sac de cartofi a pus flacoanele cu perfuzie aşa că am devenit curios să aflu ce mi se administrează. Partea total neplăcută, şocantă, a fost să constat că de pomul cu cârlige, la mine, era atârnat, racordat şi pus în funcţie un flacon pe care scria numele colegului meu de cameră care totuşi NU sunt eu!? Că instantaneu am chemat sora vă puteţi imagina. I-am spus despre ce e vorba, a verificat şi mi-a spus că nu e mare scofală de vreme ce şi colegul de cameră primeşte aceiaşi substanţă în aceiaşi cantitate şi concentraţie!? Cine şi cu de unde citire poate şiti asta? Cu "maximă obrăznicie" mi-am permis să insist în a pretinde ca TOTUL să fie făcut TOTDEAUNA cum trebuie până în cel mai mic detaliu şi că acest caz a fost doar un caz fericit şi că mai ales când se umblă, printere altele cu substanţe de gen citostatice (otrăvuri destul de puternice) ar fi bine ca aceasta să nu se facă cu asemenea "uşurime" ca să nu spun chiar "dezinvoltură" aflată undeva la limita indolenţei şi indiferenţei! Există meserii în care rutina NU are ce căuta! Indeferenţa nici atît! De unde să ştie cineva care se uită la "colecţia de flacoane" a unui pacient şi observă o asemenea "anomalie de nume" că nu e mare scofală şi că "e bine" aşa? Mai ales NU este de datoria mea ca pacient sau a privitorului să verific medicaţia colegului de cameră şi să o compar cu a mea pentru a putea consta că "nu e mare scofală" şi să stau liniştit!?


Şi iaca aşa mereu mai constaţi câte ceva nou!?

No comments:

Post a Comment