Motto:
Medicii nu greşesc, doar pacienţii ori înţeleg ceva greşit ori reacţionează greşit la un tratament corect!?
(Principiul de bază al medicinei moderne sau în curând)

Monday, January 18, 2010

13) Lucrul "Nemţesc"

Da, uite că aşa se face că iar trebuie să revin asupra a cea ce încă de foarte multe ori cu multă evlavie şi respect unii numesc "lucrul nemţesc"!? Cei pe care i-am întrebat ce va să zică asta mi-au spus că ar fi o sumă de aribute ale produselor, serviciilor şi atitudinii oamenilor din Germania faţă de lucru în general şi că ar fi ceva demn de laudă, de luat şi dat ca exemplu în toate domieniile!?

Pomul lăudat, . . . sacul. . . Înoieli, precauţie!? ALARMĂ! Eu ştiu că lucrul bun nu trebuie lăudat, o face el însuşi la modul cel mai potrivit.

O "monstră" de lucru nemţesc, chiar dacă NU făcut de localnici am dat deja ceva mai înainte, în alt post. Acuma uite că iar am o serie de motive să mă prezinz din nou. De data asta am acte doveditoare în regulă, cu semnături.
Dar despre ce este vorba? După ce că trebuie să recunosc că operaţia de Bypass a decurs ca la carte (voi reveni asupra expresiei) şi după aceasta mi-am revenit foarte repede şi bine am avut totuşi parte şi de . . . Căci ca un cusurgiu ce mă aflu m-am uitat ceva mai atent la documentaţia de ieşire după ce am primit-o. Ce credeţi că am găsit? O nouă "monstră" a acurateţei, preciziei şi exactităţii cu care totul se face la nemţi. Se spunea undeva că piciorul stang este lipsit de iritaţii!?
Dar ce motiv ar fi avut să aibe aşa ceva de vreme ce mie mi s-au extras bucăţi de venă pentru Bypass din piciorul drept!? (Nobody is perfect!)
Această constatare m-a dus la gândul că ceva de acest gen ar putea fi explicaţia a ce i s-a făcut cu nişte ani în urmă unui pacient cu cancer la plămâni căruia i-a fost extirpat lobul pulmonar sănătos!?
Să am eu oare totuşi dreptate când spun că mult prea mullţi dintre "semizeii în alb" orbiţi de narcisismul în care plutesc la cel mai autoadmirant şi exaltat mod, cu indolenţa inchipuitului semidoct şi ignorant nu se ocupă de nimica alt ceva decât de propria persoană şi de modul de apariţie al lor, doar de coajă, SUPERFICIAL?

O altă particularitate a mult prea multora dintre "medicii" ce am avut parte să cunosc este acea că funcţionează ca caii, au clape la ochi!? Din păcate există mult prea mulţi "medici", poate formaţi aşa, care NU sunt în stare să iasă din canoanele manualelor din care s-au pregătit pentru examene!? La fel îmi pare (sper să mă înşel eu şi ca doar mie mi să mi se pară) că mai există prea mulţi care NU ştiu să realizeze legături logico-funcţionale nici măcar între diverse capitole ale unuia şi aceluiaşi manual, că de legături între diverse manuale nici nu vreau să pomenesc!? Totul, sau prea mult, îmi pare în mult prea mare măsură redus la o procedură extrem de rigidă şi fixistă, de gen "şablon"!? Am mai putut observa cum unii, atunci când am încercat să le atrag atenţia asupra unor particularităţi individuale personale pe care NU le puteau şti/afla decât de la mine, parcă se blocau, tot ce am spus eu trecea pe lângă ei şi era reflectat doar de pereţi!? Era un răspuns la o întrebare care NU se regăsea în chestionarul "standard", deci NU are nici un fel de relevanţă!? Pe de altă parte trebuie făcută şi remarca că există unele chestii în legătură cu care NU este voie să se facă abateri de la ce scrie în carte numai că trebuie ştiut despre ce este vorba!?

Ciudat, foarte ciudat, este de constatat că exact aceia care se încadrează în categoria ce am descris sunt aceia care, din punctul meu de vedere, realizeaza cea mai slabă conexiune medic-pacient. Parcă chiar evită o prea mare (şi poate periculoasă) apropiere de pacient!?

Am văzut medic care cu toate că vorbea extrem de tare, zbiera, la un pacient ceva mai în vârstă nu era auzit de acesta în vreme ce altul, fără să apeleze la un volum sonor deosebit se înţelegea de minune cu acelaşi pacient!? Întâmplare, coincidenţă . . . ?

REPET: NU mă refer aici la toţi medicii la modul general, ar fi cea mai mare greşeală ce aşi putea face, doar că daca ar mai exista şi numai unul singur din această categorie fi deja prea mult!

No comments:

Post a Comment